1001d276-1f1f-4386-a1b9-dc36decc29f1

spagyriek

Achtergrond

Spagyriek is gebaseerd op de helende kracht van de natuur en op de transformerende kracht van de alchemie. Al eeuwenlang worden planten en kruiden vanwege hun heilzame effecten in allerlei culturen gebruikt. In de spagyriek wordt deze kennis toegepast in essences en complexen die de kwaliteiten van homeopathie, fytotherapie, aromatherapie (zoals bloesemremedies) en mineralentherapie (zoals celzouten) in zich verenigen.

In de spagyriek worden ziekten beschouwd als processen die plaatsvinden in het kader van onze persoonlijke evolutie (fysiek, emotioneel, mentaal en spiritueel) en onze bewustwording.

Mortar full of herbs. Basic herbs for stews. Bay leaf and allspice in mortar.

Toepassing

De behandeling met spagyriek is gericht op het verlichten van symptomen, maar kan tevens doordringen tot in de kern van het probleem. Tijdens dit proces kan iemand zich bewust worden van de oorzaak van de klacht. Spagyriek brengt deze informatie naar de oppervlakte, zodat helderheid kan ontstaan en heling mogelijk is. Zodoende kan de mens een staat van harmonie in lichaam, geest en ziel terugvinden.

Deskundig advies geboden

Spagyriek kan o.a. toegepast worden op basis van klachten en voor het zuiveren van organen (drainage). Deze therapie kan in het algemeen zonder problemen gebruikt worden naast reguliere geneeskunde, homeopathie, orthomoleculaire behandelingen,… .

Sommige behandelingen en producten kunnen elkaars werking beïnvloeden. Vandaar dat het belangrijk is dat uw behandelde arts en therapeut op de hoogte is van wat u allemaal neemt.